انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن اداری:

پارتیشن‌ها برای جداسازی موقت در فضاهای اداری استفاده می‌شوند و به زیبایی فضای داخلی ساختمان نیز کمک زیادی می‌کنند. پارتیشن اداری به علت تنوع در طرح، ارتفاع، نوع کاربری، ترکیب‌بندی رنگ، متریال و ملزومات آن می‌تواند مکمل مناسبی در طراحی دکوراسیون فضاهای اداری باشد.

پارتیشن های شرکت آفن

  • پارتیشن های اداری به دو دسته تقسیم می شوند:
  1. پارتیشن های تک جداره
  2. پارتیشن های دو جداره
  • پارتیشن های تک جداره:

پارتیشن‌های تک جداره دارای ستون‌های متعددی هستند که قرار گرفتن آن‌ها بر روی زمین را راحت تر می‌کند.پارتیشن تک جداره از پروفیل‌های 4*4 تهیه می‌شود که در آن، یک لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده استفاده می‌شود. این کار باعث افزایش استحکام پارتیشن می‌شود.این نوع پارتیشن جداکننده ای سبکتر و مقرون به صرفه تری از انواع دیگر جداکننده ها است و جهت ایجاد فضا های خصوصی و نیمه خصوصی کاملا مناسب می باشد.

از چارچوب های تک جداره به صورت تکی آلومینوم یا چوب یا ترکیبی از شیشه با چوب و آلومینوم تشکیل می شود. که ابعاد این چارچوبها با توجه به سلیقه مشتریان متفاوت می باشد و می تواند از ارتفاع کوتاه، نیمه بلند، بلند و تا ارتفاع سقف باشد. ساخت فریم درها به گونه ای طراحی شده است که بتوان برروی آن قفل و یراق آلات اجرا کرد. از مزایای پارتیشنهای تک جداره کم هزینه تر بودن نسبت به نوع دوجداره، سبکی و راحت بودن جابجایی است و از معایب آن عایق نبودن نسبت به صدا و حرارت می باشد.

  • پارتیشن های دو جداره:

در پارتیشن‌های دوجداره قابلیت ساخت قاب‌های یک‌تکه و بزرگ وجود دارد.بدنه پارتیشن به‌اندازه کافی مقاومت و استحکام دارد و می‌تواند بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار بگیرد.برای ساختپارتیشن‌های دوجداره از پروفیل‌های 10*10 استفاده می‌شود. همچنین برای افزایش استحکام آن‌ها، یک‌لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده یک تکه، درون پارتیشن قرار می‌گیرد.

 در پارتیشن دو جداره می توان از پرده کرکره با مکانیزم سایه روشن (ولومی) استفاده نمود، به طوری که امکان عبور نور در مواقع دلخواه را فراهم نموده و به آن زیبایی می بخشد. در این پارتیشن ها از چارچوب ها و فریمهای اصلی به صورت دوجداره استفاده می شود. به دلیل زیبایی بیشتر، آکوستیک بودن و عایق بودن نسبت به صدا و حرارت بیشتر از این نوع پارتیشنها استفاده می شود. این پارتیشنها می تواند از ارتقاع کوتاه تا سقف متغیر باشند. در پارتیشنهای دوجداره در فاصله بین دو لایه می توان از پرده کرکره استفاده کرد.

  • رفع پرتی فضا در طراحی پارتیشن اداری:

در طراحی پارتیشن اداری می توان معابر را در هم ادغام کرده و پرتی فضا را به حداقل رساند ، لذا در برخی موارد میتوان از استفاده از درب پرهیز کرد. چرا که بسیاری از فضاهای اداری نیاز به درب نداشته و در طول مدت از آن هیچ استفاده ای نمی شود. در اینجا اهمیت بالای نیازسنجی دقیق در پروژه های دکوراسیون اداری نمایان می شود.

  • انواع پارتیشن های اداری از نظر مواد تشکیل دهنده
  1. شیشه ای
  2. ام دی اف(MDF)
  3. آلومینیوم
  4. ترکیب شیشه و ام دی اف
  • مزایای استفاده از پارتیشن های اداری:
  1. نصب سریع پارتیشن اداری عدم اتلاف وقت کارپرسنل و سازمان میشود
  2. زیبایی و دکوراتیو بودن پارتیشن ادرای
  3. تنوع رنگ و طرح قابلیت حمل و نقل و جابه جایی آسان
  4. اندازه دلخواه برای پارتیشن اداری
  5. امکان مونتاژ و دمونتاژ سریع و اسان

کدام میز اداری و پارتیشن اداری، برای کدام فضای اداری مناسب است؟

در هر محیط کاری مبلمان اداری از اصلی ترین مواردی است که به محیط معنا بخشیده و آن را از یک فضای معمولی به محیط کار تبدبل می کند. قیمت مبلمان اداری، قیمت میز و صندلی اداری، قیمت صندلی انتظار، قیمت صندلی مطالعه، قیمت میز مدیریتی با توجه به نوع انتخاب متفاوت است. انتخاب مبلمان اداری مدرن یا مبلمان اداری کلاسیک وابسته به سلیقه مشتری و نوع فضا و کاربردی است که از مبلمان اداری می شود.

انواع مبلمان اداری دست دوم مانند صندلی اداری دست دوم، میز کار اداری، صندلی کارمندی و … نیز برای محیط های کارمندی با قیمت مناسب تری قابل استفاده می باشند اما نمی توان انتظار یک مبلمان اداری راحت، استاندارد با عمر طولانی را داشت و پس از مدت کوتاهی با صرفه هزینه های بالایی باید آنها را تعویض کنید.

میز اداری، صندلی اداری از اصلی ترین ارکان هر محیط کاری محسوب می شود که و در انواع میز مدیریتی، میز کارمندی، میز منشی، میز کار گروهی، میز کنفرانس، میز پذیرش، میز پذیرایی برای کارمندان و مدیران به بازار عرضه شده است.

میز اداری و پارتیشن اداری شرکت آفن

اتاق مدیریت

اصلی ترین و بهترین اتاق در شرکت و اداره ای اتاق مدیریت است که دیزاین و مبلمان آن باید هر بیننده ای را متوجه سازد که این اتاق اتاق مدیریت است. معمولا بزرگترین میز همراه با کتابخانه اختصاصی و میز پذیرایی از مبلمان اداری این بخش است و قیمت میز مدیریت با توجه به جنس، طرح و رنگ در انواع مختلفی می باشد.

اتاق کنفرانس

آکوستیک بودن اتاق، ظرفیت کافی و مهمتر از همه الزامی ترین مبلمان این فضا میز کنفرانس است که با توجه به تعداد نفراتی که برای استفاده از آن پیش بینی می کنیم و اندازه فضا در شکل های مختلفی ارائه می شود.

اتاق کارمندان

این فضا جایگاه کارمند یا کارمندان متعددی می تواند باشد که در کنار هم کار می کنند. برای جلوگیری از بروز مزاحمت و اخلال در کار باید برای هر یک فضایی نیمه خصوصی ایجاد کرد و از میزهای کارمندی برای هر یک استفاده کرد.

فضاهایی که برای کارمندان یک مجموعه در نظر گرفته می شود از آنجا که تفکیک یک اتاق بزرگ به قسمت های کوچک تر تاحدی منطقی نیست نمی توان فضاهای کاملاً مجزا ایجاد کرد. در نتیجه توصیه می شود از انواع پارتیشن اداری مانند پارتیشن دوجداره، پارتیشن ام دی اف، پارتیشن متحرک، با ارتفاع کم استفاده شود که قیمت پارتیشن اداری با توجه به نوع آنها متفاوت است.

 

پارتیشن‌های اداری و استفاده بهینه از فضا

پارتیشن‌های اداری یا همان دیوارهای جداکننده می‌توانند به ما کمک کنند فضا کاربرد بهینه‌تری داشته باشد. در ادارات و محل‌های کاری گاهی باید بتوانیم فضاها را منعطف‌تر کنیم و در زمان‌های مختلف این امکان را داشته باشیم که از فضا به صورت‌های مختلف استفاده کنیم.

در طراحی پارتیشن اداری می‌توان معابر را با هم ادغام کرد و پِرتی فضا را به حداقل ممکن رساند. حتی در برخی موارد می‌توان از در استفاده نکرد، زیرا بسیاری از فضاهای اداری به در نیاز ندارند. نیازسنجی در پروژه‌های دکوراسیون اداری اهمیت بسیار زیادی دارد.

پارتیشن‌های اداری و استفاده بهینه از فضا

فضای بهینه‌ با پارتیشن‌بندی

• در محیط‌های اداری که فضای باز دارند، برای بهبود و افزایش ارتباط و فضای کاری مناسب از پارتیشن استفاده می‌کنند. استفاده از پارتیشن اداری بر ارتباط کارمندان با هم بسیار تأثیرگذار است و می‌توان از فضا بهترین و بیشترین استفاده را کرد.

• دیوارهای کوتاه در انواع پارتیشن اداری فقط برای تقسیم‌بندی فضا استفاده می‌شوند و امکان حفظ حریم شخصی در آنها وجود ندارد.

• با پارتیشن اداری می‌توان از تجمع کارکنان در سالن جلوگیری کرد و همکاران می‌توانند در همان محوطه پارتیشن‌بندی با هم صحبت کنند.

• برای کاهش میزان سمعی و بصری بودن اتاقی که با پارتیشن اداری ایجاد کرده‌اید، باید میزان لت‌های پارتیشن را افزایش دهید و با این روش از میزان مزاحمت‌هایی که در فضای باز وجود دارد خلاص می‌شوید.

• در زمان انتخاب پارتیشن به اندازه، نوع پارتیشن و نحوه قرار گرفتن آنها توجه کنید، زیرا رعایت تمام این موارد روی محیط کاری تأثیر مستقیم دارند.

• برای انتخاب بهترین نوع پارتیشن باید هدف از پارتیشن‌بندی را مشخص کنید. پارتیشن اداری برای کارمندان مالی شرکت بسیار عالی است و دسترسی دیگران به اطلاعات مالی را کم می‌کند.

• استفاده از پارتیشن در رنگ‌های متنوع با توجه به رنگ، نوع و جنس مبلمان اداری در فضاسازی بسیار مؤثر است.

• برای افزایش زیبایی می‌توانید رنگ پارتیشن را با مبلمان خود هماهنگ کنید.

• پارتیشن‌ها با داشتن فضای کافی برای پوشه‌ها، پرونده‌ها، کاغذها و دیگر لوازم مورد نیاز نقش یک دفتر خصوصی را ایفا می‌کنند و امکان برقراری تعامل فردی را نیز فراهم می‌سازند.

• برای تأمین نور مکانی که با پارتیشن‌های اداری جداکننده ایجاد کرده‌اید، می‌توانید از بازشوها و شیشه‌ها استفاده کنید.

• زمانی از پارتیشن دوجداره برای تقسیم‌بندی فضا استفاده می‌کنیم که علاوه بر خصوصی کردن فضا، کنترل و نرسیدن صدا هم اهمیت داشته باشد. بعضی کارکنان در زمان کار به تمرکز و سکوت نیاز دارند. پارتیشن دوجداره عایق صوت و حرارت است، حتی از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

• اجرای سریع پارتیشن اداری از اتلاف وقت کارکنان پیشگیری می‌کند.

• زیبایی و شکیل بودن پارتیشن‌ها موجب بی‌نیازی از تزئینات بعدی از قبیل رنگ و کاغذ دیواری می‌شود.

• مزیت دیگری که پارتیشن‌ها دارند این است که می‌توانید آنها را در زمان تغییر مکان با خود جابه‌جا کنید.

• با تکنولوژی نانو می‌توان به پارتیشن‌ها ویژگی ضد آب بودن را اضافه کرد.

• مبلمان استاندارد به افزایش بهره‌وری و کاهش دردهای ناشی از نشستن طولانی‌مدت کمک می‌کند.

• اگر با کامپیوتر کار می‌کنید تهیه مانیتور، کیبورد و موس استاندارد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

• به کار بردن چند قاب عکس یا تصویر به حرفه‌ای‌تر شدن محیط شما کمک می‌کند. این کار هم روی شما و هم روی کارمندان و مشتریان تأثیر مثبت خواهد داشت.

• پس از پارتیشن بندی، استفاده از گیاهان و گل‌دان‌ها در اتاق یا آثار هنری فضا را تلطیف و زیباتر می‌کنند. حتی استفاده از یک ساعت رومیزی می‌تواند فضای شما را خاص کند.

 

پارتیشن‌ های دوجداره به چند دسته تقسیم می ‌شوند؟

یکی از وسایل پرکاربرد اداری در دفاتر کار پارتیشن‌ ها هستند. که در انواع جنس پارتیشن اداری شیشه ای، پارتیشن آلومینیومی، پارتیشن ام دی اف و با توجه به نیاز فضا در دو نوع پارتیشن تک جداره، پارتیشن دوجداره استفاده می شود. قیمت پارتیشن اداری با توجه به جنس آن متفاوت است. پارتیشن اداری دست دوم هم قابل استفاده است اما نباید انتظارات و کارایی پارتیشن نو را داشت. برای محیط های اداری پارتیشن دوجداره اداری با توجه به نوع کار اداره یا شرکت مناسب خواهد بود.

 این وسایل با توجه به کاربرد های زیادی که دارند، بسیار مطلوب هستند و کمک بسیاری به کارمندان و محیط اداری می ‌کنند. انواع مختلفی از پارتیشن‌ های اداری و خانگی در شرکت‌ های طراحی و تولیدی ساخته می ‌شود که با توجه به نیاز افراد و کسانی که در محل، کار و یا زندگی می ‌کنند، انتخاب می ‌شوند. در ابتدا تولید پارتیشن‌ های اداری تنها با هدف مجزا سازی فضای کار صورت می ‌گرفت، اما امروزه این وسیله نقش مهمی  را در محیط کار ایفا می ‌کند که نمی ‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. شاید بتوان گفت یکی از ارکان اساسی مبلمان اداری پارتیشن‌ ها هستند.

پارتیشن‌ تک جداره اولین محصولات از این دست بودند و بعدها این وسایل با توجه به نیازهای افراد در محیط‌ های کاری تکامل پیدا کردند؛ این بود که پارتیشن‌ های دوجداره به وجود آمدند.

پارتیشن‌ های دوجداره که امروزه در صنعت تولید و ساخت مبلمان اداری بسیار رواج پیدا کرده‌اند، به یکی از آیتم‌ های دلخواه برای استفاده در ادارات و دفاتر کار تبدیل شده‌اند. عملکرد بالای این نوع از پارتیشن‌ ها موجب شده تا امروزه صاحبان دفاتر و ادارات مختلف، به سوی استفاده از انواع مختلف آن گرایش پیدا کنند.

در گذشته پارتیشن‌ ها تنها نقش جداکننده داشتند، اما با پیدایش انواع جدید و دوجداره از این محصول عملکرد هایی چون زیبا سازی، عایق سازی و ایمن کردن فضا نیز به کاربرد های آنها افزوده شده است.

پارتیشن اداری

پارتیشن‌ های دوجداره چگونه به بهینه‌ سازی فضا کمک می ‌کنند؟

بهینه‌ سازی محیط کار خصوصاً در دفاتر و اداراتی که مساحت بسیار کمی دارند، امری مطلوب است. این مسئله برای بالا بردن کیفیت کار در یک فضا آنقدر حائز اهمیت است که دلیلی برای ساخت یک سری آیتم و وسیله شده است.

انواع اولیه پارتیشن‌ ها کاربرد های زیادی در محیط کاری داشتند، اما به دلیل یک سری از نواقص، مدل‌ های به روز شده این وسایل که همان پارتیشن‌ های دوجداره هستند، به وجود آمدند. پارتیشن‌ های دوجداره با حفظ عملکرد جداسازی و تفکیک فضا به دلیل خصوصیاتی که در ساخت خود دارند، به عاملی برای گردش جریان هوا، عبور نور و تنظیم دمای محیط در فضا های کاری تبدیل شده‌اند.

متریال استفاده شده در این پارتیشن‌ ها نیز تأثیر بسزایی در زیبایی و بهینه‌ سازی محیط کار دارد. می ‌توان با توجه به کاربری محیط اداره و دفتر از شیشه، چوب، فلز های مختلف و… در ساخت پارتیشن دوجداره بهره برد. همچنین، در برخی از انواع پارتیشن می ‌توان از کرکره در بین دوجدار این وسیله استفاده کرد. این امکان موجب می ‌شود تا بتوان وجود نور را به واسطه باز و بسته کردن کرکره تنظیم کرد.

پارتیشن‌ های دوجداره وظیفه دیگری نیز دارند و آن ایزوله کردن محیط است. برای اینکه کارمندان در طول روز و در حین کار دائم در معرض دید افراد مختلف نباشند، می ‌توان از پارتیشن‌ های دوجداره استفاده کرد. این امکان علاوه بر ایجاد آرامش و کاهش تنش در محیط کار، موجب افزایش راندمان کاری کارمندان می ‌شود و احتمال پرت شدن حواس آن‌ ها را در طول روز کاهش می ‌دهد.

 

مبلمان اداری کارمندان در یک دفتر چه تفاوت هایی دارد؟

وجود یک ست مبلمان اداری خوب و استاندارد در محل کار علاوه بر حفظ پرستیژ شرکت و دفتر کار، به راحتی و آسایش کارمندان کمک می کند. البته دانستن این نکته که مبلمان اداری تا حدود زیادی بستگی به مساحت دفتر، تعداد کارمندان و نوع بیزنس شما دارد، نیز بسیار مهم است. البته این بدان معنی نیست که اهمیت چیدمان اصولی در فضاهای کوچک را فراموش کنیم؛ در نهایت شگفتی باید بگوییم که این اصول در محیط های کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، چرا که در این صورت کم بودن وسعت، بر ارزش فضای در دسترس افزوده شده  و مکان هایی با پرت کمتری در دفتر کار وجود خواهد داشت. به دلیل گران بودن هزینه ملک نیز باید بدانید که اغلب کسب و کارها تمایل به کار در جایی کوچک را دارند چرا که این کار هزینه ها را به میزان زیادی کاهش می دهد.

مبلمان اداری کارمندان در یک دفتر چه تفاوت هایی دارد؟

در یک دفتر کار ممکن است میز کارمندان مختلف بر اساس سمت و یا رتبه شغلی آن ها متفاوت باشد. در این مکان ها میز منشی نیز تا حدود زیادی با کارمندان دیگر متفاوت است چرا که نحوه کار منشی و ضروریاتی که برای انجام کار خود به آن ها نیاز دارد و همچنین دفاتر و اسنادی که باید در دسترس داشته باشد میز کار او را نسب به سایر کارمندان متفاوت می کند. جای لوازم مربوط به کار منشی مثل کامپیوتر، پرینتر، فکس و اسکنر نیز باید به درستی مشخص شده باشد تا او به هنگام کار به آن ها دسترسی داشته باشد. در مجموع در بیشتر دفاتر اداری میز منشی ها و مسئول دفتر ها بزرگ تر و کامل تر است و این ها همه در راستای بهینه سازی کار منشی و به تبع آن کل مجموعه انجام می گیرد.

میز کارمندان در یک دفتر کار باید مجهز به امکاناتی باشد که فرد در طول روز و حین کار به آن ها نیاز دارد. وجود یک سیستم فایلینگ اداری نیز با توجه به حجم مدارک و اسناد ضروری به نظر می رسد. در اغلب میز های کارمندی یک جا برای کیس و تجهیزات کامپیوتر در نظر گرفته می شود تا فرد در حین کار با کمبود فضا مواجه نشود. همچنین ارگونومیک بودن میزها و صندلی و داشتن استاندارد های بین المللی نیز علاوه بر بهینه سازی کیفیت کار به سلامت کارمندان و بالا رفتن احساس رضایت آن ها کمک شایانی می کند.

مبلمان اداری آفن

مبلمان اداری مخصوص منشی ها اغلب به دلیل نزدیک بودن با میز کارشناسی و تجهیزات مدیر عامل باید طراحی هارمونیک و یکدست با آن داشته باشد، این یک اجبار نیست اما برای حفظ یکدستی و هماهنگی محیط برای این دو قسمت طراحی های مشابه و متناسبی را در نظر گرفته و از رنگ های هارمونیک استفاده نمایید.

 اگر در فکر این هستید که تجهیزات و مبلمان اداری شما عمر طولانی تری داشته باشند بهتر است که با یک شرکت طراحی، ساخت و اجرای این دست از وسایل تماس بگیرید. مبلمان اداری که به طور خاص برای دفتر شما طراحی شوند علاوه بر ویژگی هایی که گفتیم دارای پایه های محکم تر و فلزی بوده و چینش ها و جابجایی های متعدد  آن ها را فرسوده نمی کند. همچنین در ساخت های سفارشی، متریال با کیفیت تری استفاده می شود که این خود در حفظ زیبایی ظاهر و عمر مبلمان بی تاثیر نیست.

مبلمان اداری علاوه بر امکانی که در استفاده از فضاهای پرت ایجاد می کنند با حفظ یک دست بودن محیط کار به آن زیبایی، انسجام و هماهنگی می بخشند.

شرکت طراحی دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری آفن با سال ها تجربه به صورت تخصصی به کار طراحی، ساخت و اجرای مبلمان اداری می پردازد و موفق شده است در زمینه بهینه سازی محیط کار و افزایش راندمان در فضای اداری گامی بلند بردارد. این شرکت تخصصی، بهترین و کاربردی ترین ایده ها در زمینه طراحی داخلی را به مشتریان پیشنهاد می دهد.

بایگانی ریلی چیست؟

ساختار بایگانی ریلی شامل تعداد بسیاری از پوشه های میباشد که هر پوسوه حاوی چندین زیر پوشه بوده و برای نگهداری اسناد مهم هرسازمان مورد استفاده قرار میگیرد. درسیستم بایگانی اداری ،امنیت حرف اول را می زند و در خصوص پوشه هایی که در بایگانی ریلی نگه داری میشود امنیت و اسناد مجاز بسیار مهم می باشند. در خصوص امنیت میزان دسترسی و اینکه چه کسانی به پوشه های موجود در بایگانی ریلی دسترسی داشته باشند، بسیار حائز اهمیت می باشد و این ویژگی ها از پوشه مادر به ارث برده می شود.

از آنجایی که میزان پوشه های اصلی وفرعی دریک سازمان بسیار گسترده میباشد در نتیجه باید از سیستم بایگانی اداری برای نظم بخشیدن و همینطور مشخص نمودن مجوز های دقیق هر یک از پوشه ها استفاده نمود.

بایگانی ریلی چیست؟

در مقالات مختلف با کلمه بایگانی روبرو شده اید اما تا کنون به مفهوم اصلی آن توجه نموده اید. بله بایگانی شامل طبقه بندی، حفظ و نگهداری اسناد و مدارک میباشد و آرشیو محلی برای نگهداری دائمی اسناد و مدارک گرانبها میباشد که دارای ارزش بسیاری بوده و هر سازمان براساس نیاز خود مکان نگهداری از مدارک را که اصطلاحا به آن آرشیو می گوید را انتخاب می کند و اصولا در آرشیو شامل خلاصه ای از مکاتبات اداری میباشد که ارزشمند بوده و با گذشت زمان ارزش نگهداری از آن ها هم افزایش میباشد.

با تمام توضیحاتی که در خصوص بایگانیو آرشیو داده شده برای نگه داری بهتر و در عین حال دسترسی سریع تر به اطلاعات توصیه می شود از سیستم بایگانی اداری ،بایگانی ریلی استفاده شود.

 

پارتیشن تکجداره

بهترین راه کار برای دور نگه داشتن کارمندان از تنش ها و مزاحمت های ناشی از رفت و آمد استفاده از پارتیشن اداری در محیط کاری میباشد که در این مورد توجه به ابعاد و ارتفاع پارتیشن اداری اهمیت بسیاری دارد که البته در طراحی دکوراسیون اداری این مورد از جمله مهم ترین موارد میباشد که با توجه به میزان فضای موجود، طراحان بهترین انتخاب انتخاب در خصوص پارتیشن اداری خواهند داشت.

پارتیشن تکجداره

استفاده از گره چینی، منبت کاری و دیگر هنر های تزئینی در طراحی پارتیشن اداری بسیار اهمیت دارد.

اگر در قسمت هایی محیط اداری فعالیت هایی خاصی انجام می شود در طراحی دکوراسیون اداری می توان نوع متفاوت تری از پارتیشن های اداری را استفاده نماییم مانند پارتیشن های چوبی و شیشه ای که البته سند بلاست شده باشد را برروی زمین پیچ کرد و قسمت های مختلف محیط اداری را از یکدیگر جدا نمود.

پارتیشن تکجداره

در انواع پارتیشن های موجود که می توان برای محیط اداری استفاده نمود، پارتیشن تک جداره می باشد که براساس سلیقه مشتری از نوع شیشه و یا MDF ساخته می شود و می توان آن ها را در انواع کوتاه، نیمه بلند،بلند و حتی تا ارتفاع سقف در نظر گرفت. برای ساخت پارتیشن های تک جداره از MDF 16 میلیمتری استفاده می شود و البته در هر ارتفاعی قابل پیاده سازی میباشد که برای درب ارتفاع اگر بیشتر از 200 سانتی متر باشد مناسب تر بوده.در پارتیشن ها های تک جدار امکان استفاده از قفل و یراق آلات برروی درب وجود دارد.

اگر برای پارتیشن اداری از شیشه می خواهید استفاده نمایید ضخامت 6 میلیمتری را به صورت ساده یا تمام سند بلاست حتی سندبلاست راه مات هم می توانید استفاده نمایید. ایده زیبای دیگری که می توان برای این این نوع پارتیشن ارائه داد استفاده از لوگوی مشتری به صورت سندبلاسن برروی شیشه میباشد.

پارتیشن اداری تک جداره همانند دیگر روش ها دارای مزیت های مختص به خود می باشد که راحتی ، ارزان و سبک بودن میباشد و تنها ایرادی را که می توان به آن وارد نمود عدم عایق بودن نسبت به صدا یا حرکت می باشد.

 

ویژگی های پارتیشن مدرن

همان‌طور که در تصویر مشخص است در پارتیشن اداری مدرن نیز می‌توان ساختار کوموتیشن را پیاده کرد و می‌توان گفت که پارتیشن کمد در دسته‌بندی پارتیشن مدرن قرار دارد که در تصویر زیر پارتیشن ازیک‌ طرف به‌ صورت دیوارپوش بوده و از طرف دیگر کمد و قفسه‌های دکوراتیو تعبیه‌ شده است و درعین‌حال ساختار فرمی و متریالی مدرن را داراست که ترکیب پارتیشن اداری مدرن را داده است.

ویژگی های پارتیشن مدرن

ویژگی های پارتیشن مدرن

در تصویر زیر با استفاده از افکت کتریال استفاده‌شده درپارتیشن منظری سه‌بعدی به فضا داده و پارتیشن مدرن ارائه‌شده در تصویر تأثیری خاص بر پیرامون خود می‌گذارد. همواره بایستی به یاد داشته باشیم، از ترکیب چند فرم و متریال می‌توان به جلوه‌ای منحصربه‌فرد از یک محصول رسید.

ویژگی های پارتیشن مدرن

استفاده از متریال جدید و مدرن بایستی در ساختار کلی پارتیشن پیاده گردد چراکه یکی از اصلی‌ترین هدف از پارتیشن‌بندی همانا جداکننده دو فضا از یکدیگر است.

 

آیا پارتیشن ها یک محیط کاری ساکت را بوجود میآورند؟

همانطور که نیکللانگ میگوید، کار بهینه در یک محیط اتاقکی شکل نیازمند توانایی برقرار کردن ارتباط مناسب با کارمندان است.کارمندانی که در داخل پارتیشن کار میکنند، روزانه متحمل اتفاقاتی هستند که ممکن است برای آنها پیش بیاید. بدون آداب و معاشرت و رفتارهای درست کاری، کارآیی پارتیشن ممکن است به چالش کشیده شود.

عملکرد :

پارتیشن اداری زمانی جای خود را در محیط کاری باز کرد که برای بهبودی ارتباط و فضای کاری تلاش شد. این محیط کاری محبوب در محیطهای اداری معمولی، یک فضای کاری گسترده را برای ارتباط کارمندان فراهم میآورد.
فضای کاری پارتیشن ، بر اساس محیطهای دفتری سنتی باعث حداکثرسازی استفاده از فضا شده، به طوری که چندین کارمند در مرکز محیط و چندین کارمند در کنار دیوارها هستند.

پوشیدگی (Privacy) :

محدودیتهایی که در محیط کاری پارتیشن وجود دارد را در نظر بگیرید. پارتیشن ها معمولاً از دیوارهای کوتاه با درب های غیرفرمال تشکیل شدهاند که پوشیدگی کمی را به دنبال دارد. باید برای حفظ اطلاعات شخصی در این محیط، کمتر راجع به آنها صحبت شود. اگر صحبتی شخصی وجود دارد ، بهتر است که از تلفن موجود در اطاق کنفرانس یا اطاق مجزای دیگری استفاده شود. بر روی میز خود اشیاء و یا پروندههای شخصی دیگران را قرار ندهید.

دکور و لوازم:

برای احتیاط، از تصاویر منفی در دکور پارتیشن خود استفاده نکنید.عکس های خانوادگی خود و لوازم مورد نیاز و همچنین افتخارات و نمادهای پیروزی خود را بر روی میز کار قرار دهید. پیش از آنکه رادیو را با خود به همراه آورید، این موضوع را با مدیر خود چک کنید. اگر اجازه داده شد، میزان صدای آن را بر روی درجه ی خاصی گذاشته و یا از هدفون استفاده نمایید. به علت احتمال حساسیت دیگران، از آوردن گل و گیاه اجتناب نمایید.

ارتباط:

از آداب و معاشرت پارتیشن برای تشویق و ایجاد محیطی دوستانه استفاده نمایید. از استراق سمع پرهیز کنید. با کارمندان به آرامی صحبت کنید. در داخل پارتیشن برای صحبت با دیگران بلند فریاد نزنید! بجای آن از تلفن استفاده نمایید. صدای بلند باعث می شود که دیگران به سختی کار کنند. برای صحبت کردن، از اجتماع در خارج از پارتیشن خودداری کنید. صحبت را به داخل پارتیشن خود منتقل کرده و یا به اطاق کنفرانس بروید.

ملاحظات:

قسمت جلوی میز خود را روبروی درب پارتیشن اداری قرار ندهید زیرا ممکن است دیگران در هنگام عبور بر روی وظایف و مسئولیت شما تمرکز کنند.یک محیط کار اطاقکی شکل باعث ارتباط نزدیک با همکاران می شود. در هنگام بیماری برای اجتناب از پخش شدن میکروب، به محیط کار نیایید. واضح است که سرفه و عطسه در محیط کار مشکل آفرین خواهد بود. همواره احترام به دیگران را در نظر داشته باشید.

آیا پارتیشن ها یک محیط کاری ساکت را بوجود میآورند؟

هرچه لت های پارتیشن بیشتر باشد، مزاحمتهای سمعی و بصری نیز بیشتر میشود.شرکت های کوچک معمولاً برای استفادهی بهتر از فضای کاری، از پارتیشن استفاده مینمایند. این مدل از لحاظ مزاحمت ها کمی بهتر از فضای کاری باز است که در آن در و دیواری وجود ندارد.نکته کلیدی این است که اندازه و نوع پارتیشنها باید درست انتخاب شود. نحوهی قرارگیری پارتیشن ها نیز فاکتور مهمی است که میتواند بر روی محیط کاری تاثیر گذار باشد.

ویژگی پارتیشن اداری

ساختار:

شرکت های کوچک اگر قصد دارند که محیط کاری ساکت تری را بسازند، باید به ساختار پارتیشن ها توجه داشته باشند. بیشتر پارتیشن ها بین 4 تا 6 فوت ارتفاع دارند. اما بسته به نوع دفترکار، ارتفاع برخی از آنها تا 7 فوت نیز می رسد. پارتیشن اداری های بلندتر، مزاحمت های سمعی و بصری را کمتر میکنند. کارمندان نباید بتوانند از بالای دیوار پارتیشن در کار دیگران وقفه ایجاد نمایند. اگر با آنها کار دارند، باید از بخش باز پارتیشن وارد شوند. برخی از پارتیشن ها در مقابل مزاحمت عایق تر هستند. آنها از لایه گذاری فم و چوب پنبه استفاده میکنند که صداهای اضافی را میکاهد.

پوشیدگی و مزاحمت کمتر:

کارمندان تمایل دارد که در داخل پارتیشن ، کمتر مورد مزاحمت قرار گیرند که این باعث بوجود آمدن یک محیط ساکتتر میشود. آنها برای آنکه انگشت نمای دیگران نشوند، کمتر از تلفن استفاده میکنند. به جای آن بر روی جایگزینی ها تمرکز میکنند. این کار باعث بهره وری بیشتر خواهد شد. همچنین پارتیشن باعث ایجاد پوشیدگی میشود، مخصوصاً برای کسانی که بر روی اسناد مهمی همچون چک های حقوقی تمرکز دارند. سایر افراد معمولاً نمیتوانند صفحه کامپیوتر و یا اسناد مهمی که بر روی آن کار میشود را در هنگام عبور ببینند. بیشتر کارمندان پیش از ورود در میزنند.

قرار گیری پارتیشن ها :

صاحب یک کسب و کار کوچک، ممکن است که با قرار دادن چند پارتیشن درمحیط های ایزوله، بتواند از مزاحمتها بکاهد. برای مثال، یک مدیر سطح بالا ممکن است که فضای بزرگی را داشته باشد که با یک راهرو از قسمت های دیگر جدا شده است. قرار دادن کارمندان یک دپارتمان در یک بخش مجزا نیز میتواند از میزان مزاحمت ها بکاهد. این کارمندان دارای انعطاف پذیری بیشتری در صحبت کردن با یکدیگر هستند. در صورتی که فضا اجازه دهد، قرار دادن کارمندان یک دپارتمان در یک بخش مجزای ساختمان نیز ایده خوبی است.این امر باعث میشود که کارمندان بتوانند بدون آنکه مزاحم بخش های دیگر شوند، جلسه ای را ترتیب دهند.

کسانی که در پارتیشن کار میکنند، میتوانند برای کاهش صداها از گوشی، پنکه یا یک موزیک ملایم استفاده کنند. مدیران شرکتهای کوچک نیز قوانینی از جمله عدم استفاده از اسپیکر تلفن و حداقل سازی مکالمات شخصی را وضع کرده اند.همچنین به کارمندان میگویند که سطح صدای موسیقی را پایین نگه دارند. پارتیشن ها یک راه اقتصادی برای کارفرمایان برای استفاده بهتر از فضای موجود است. بنابراین شرکت های کوچک که کارمندان را برای حداقل سازی نوین آموزش میدهند، کارآیی بهتری دارند.

اطاقک مجازی چیست؟

یک کافی شاپ مکانی ایده آل برای قرار دادن پارتیشن های مجازی است.یک پارتیشن اداری مجازی برای ایجاد محیط کاری مدرن به کار میرود. یک پیمانکار مستقل، کارمند بی واسطه یا کارگری که مرتباً سفر میکند، میتواند پارتیشن مجازی را در هر محیط کاری ایجاد نماید و تلفن های کاری مهم خود را بزند.حیله ای که در مورد ایجاد یک پارتیشن مجازی انجام گرفته است، ایجاد یک پارتیشن مجازی برای دور ماندن از سایرین ایده بسیار خوبی است.

تعریف پارتیشن اداری مجازی:

پارتیشن مجازی فضای مستقلی برای پیمانکار یا کارمند مستقل، بدون فضای کاری سنتی است. این پارتیشن اداری میتواند بسته به نوع نیاز پیمانکار تغییر کند. یک کارمند مستقل که مسافرت کاری دارد، می تواند هر روز یک پارتیشن مختلف داشته باشد، درحالی که یک پیمانکار با کارهای مشخص، ممکن است تنها از یک فرم برای یک پارتیشن مجازی استفاده کند. یک فضای دفتر یک پارتیشن مجازی نیست، زیرا این فضا یک فضای ماندنی است که حرفهای ها میتوانند آن را هر روز بر حسب نیاز خود تغییر دهند.

طراحی دفتر کار اداری

طراحی دکوراسیون اداری زیبا شاید در کلمه آسان بنظر برسد اما در واقعیت سختی های بسیاری در طی مراحل طراحی و اجرا به همراه دارد. شرکت معماری دسنیول، یک شرکت فوق العاده در زمینه دکوراسیون اداری و داخلی می باشد که درطی پروژه دفتر مرکزی ماتاتنا که یک انجمن طراحی خلاقه در مکزیک میباشد، فضایی را برای این شرکت ایجاد نمود که هیچ شباهتی به دفتر کار نداشته و در واقع می توان گفت رسمی و خشک نبود.

فضای طراحی شده در این مجموعه 65 متر می بود که جهت گسترش فضا، با توجه به ایده مالک از چوب و بتن و همین طور دیوارهای گچی سفید رنگ استفاده شد و جهت بزرگ تر شدن فضا موجود طبقه دیگری ایجاد کردند که به منظور اتصال دو طبقه به یکدیگر طراحان برجسته این شرکت از یک درخت زیبا به عنوان نقطه کانونی و محور طراحی استفاده کردند. وجود چنین درختی در مرکز ساختمان حس سرزندگی و حیات را به کارمندان می بخشد و علاوه بر این نیاز به استفاده از بتن را کاهش میدهد.

درطراحی صورت گرفته برای متراژ 65 متر مربعی، چهار فضا کاری یعنی فضای خدمات، پذیرش ، اتاق جلسات، آشپزخانه و دو حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شد.

طراحی دفتر کار اداری

از مهم ترین ویژگی این طراحی می توان محیطی آرامش بخش و در عین حال حرفه ای را تجربه نمود که با اضافه شدن کافه این حس بیشتر از قبل نیز گردید.

طراحان دکوراسیون اداری باید به وجود کافه بیشتری نمایند چراکه این محیط علاوه بر اینکه شما زمانی را برای استراحت صرف میکنید بلکه امکان ایده پردازی هم برایتان بوجود می آورد.

در نتیجه در دکوراسیون اداری باید کمی انعطاف به خرج داد و از فضای خشک و سنگین فاصله گرفت که نتیجه آن می شود چنین محیطی که شرکت معماری دسنیول طراحی و پیاده سازین موده است.

طراحی دفتر کار اداری